Vad är Hcg och hur gynnar det viktminskning?

hcg_girl-200x300[1]Humant koriongonadotropin eller hCG, är ett naturligt vatten-baserade protein hormon som utvecklas i kroppen av en kvinna kort efter befruktningen. Ofta kallat graviditetshormon hCG nivåer i urin och blod kan testas och används för att bekräfta graviditet. Syftet med hCG-hormon under graviditeten är att främja produktion av progesteron, som stöd i förtjockning slemhinnan i livmodern att ge fostret en säker plats att växa. Utvecklingen av hCG-hormon under graviditeten bidrar också till att hindra kroppen från att avvisa den nya vävnaden. hCG garanterar också att det växande fostret har alla de näringsämnen den behöver för att överleva och växa genom att uppmuntra kroppen att släppa överskjutande butiker i fettcellerna.

Funktionen hCG har på människokroppen uppmuntra frisläppandet av överflödigt fett lagring har varit en märklig genombrott i viktminskning för den allvarligt överviktiga. Det bokstavligen verkar fungera som en laser, precisera och lösa upp fett lagring så att cellerna krympa till normal storlek, utan några biverkningar som är gemensamma med andra vikt förlust behandlingar som ökad hjärtfrekvens eller nervositet. Flera studier har visat att hCG, när injiceras i manliga eller kvinnliga patienter, uppmuntrar kroppen att bevara muskelmassa men bränna fett. När kombinerat med ett reducerat kaloriintag och stretching övningar, viktminskning kan överstiga upp till ett halvt kilo om dagen, och på hur hormonet fungerar, upplever patienter inte svält eller förlust av energi samtidigt på behandling.

hCG vikt förlust behandlingar har låtit allvarligt överviktiga och feta patienter att uppnå en betydande viktminskning snabbt och säkert utan att behöva utstå den risken, komplikation och återhämtningstid för invasiv kirurgi. Komplikationer varierar från GERD, till infektion, ytterligare kirurgi och uppstå med regelbundenhet i mer invasiva vikt förlust behandling, men hCG levereras genom injektion. Ofta patienter kan förlora upp till 40 pounds eller mer i den första månaden av behandling, och fördelarna att minska inte med ytterligare behandlingscykler. Med sådana betydande viktminskning kan många allvarligt överviktiga patienter minska eller sluta ta mediciner för högt blodtryck och diabetes.

Viktigare, betydande viktminskning i den allvarligt överviktiga är fett förlust, mager inte muskel förlust, så att ämnesomsättningen inte är minskat i processen. Många överviktiga patienter som söker hCG behandling uppnå hälsovinster som sträcker sig längre än att förlora vikt; kolesterolvärden och blodtryck ofta avsevärt minskas.

Eftersom resultaten uppstå snabbare än med traditionella metoder av kost och motion, överviktig patient får hCG vikt förlust behandling är motiverad att fortsätta träna och ändra livsstilsvanor eftersom de är omedelbart belönas med synliga resultat. Många överviktiga patienter som har försökt olika dieter och vikt förlust planer ser hCG behandling som ett sista försök att förhindra invasiv kirurgi. Med komplikationer förekommer i så många som 1/3 av alla patienter med vikt förlust kirurgi, är hCG ett effektivt och säkert alternativ för de överviktiga och feta för att kunna ta kontroll över sin hälsa.

8 Fettförbränning tips som hjälper dig gå ner i vikt

Fettförbränning tips som kan hjälpa dig att bränna fett och gå ner i vikt. Kom ihåg att allas kropp är olika och inte alla tekniker fungerar för alla. Konsekvens är nyckeln, så ge din kropp en chans att anpassa sig med tiden till förändringarna. Det kan ta ett tag att se resultat, men slutresultatet är värt det.

Dessa fettförbränning tips kan hjälpa dig att upptäcka en fettförbränning hemlighet som fungerar bra. Fettförbränning är en fråga om rätt diet och rätt träning och utbildning tekniker.

Innan du börjar något fett förlust eller diet program, är kolla med din läkare för att se till att du har möjlighet att skriva in ett viktminskningsprogram. Sedan behöver du att ha ett samtal med personen i spegeln och övertyga den personen som du vill ha en ny man. För att gå ner i vikt snabbt, måste du övertyga dig själv om att detta är något du kommer att göra och fortsätta tills du har nått ditt mål.

Här är mina fettförbränning tips och jag hoppas att de kommer att hjälpa dig att nå din fettförbränning mål:

Fettförbränning Tips 1 – En av de viktigaste fettförbränning tips är att äta tillräckligt med fett! Kroppen kommer att försöka behålla sin fett om ditt intag av fett är mycket låg. Detta är en överlevnadsmekanism från vår primitiva förflutna. Ät hälsosamma fetter i form av livsmedelsmyndighetens (fiskolja), olivolja, avokadoolja, kokosolja, nötter, CLA (konjugerad linolsyra), mandel smör, och även en del ekologiskt smör. Om du konsumera animaliska fetter, gör det i form av mycket magert kött som buffel, eller frigående ekologiskt nötkött. Kyckling och kalkon bröst är bra val också. Proteiner kan anses fettförbränning mat, eftersom de orsakar din kropp att förbruka upp till 30% av kalorivärdet på maten, för att smälta det.

Fettförbränning Tips 2 – Gör någon form av fettförbrännande övningar varje dag. Utför styrketräning motion för att bygga muskler som bränner fett. När du gör konditionsträning, intervallträning, där skurar av hög intensitet motion kombineras med korta viloperioder. Dessa strategier fokuserar på kort intensiv träning, vilket har visat sig höja ämnesomsättningen och leda till mer gynnsamma hormonella effekter än långvarig konditionsträning.

Fettförbränning Tips 3 – Undvik användning av centralstimulerande eller aptitnedsättare för fettförbränning.Stimulantia kan skapa obalans i din neurala kemi och betona dina binjurar. Du kan få en kortsiktig effekt, men på lång sikt kan leda till problem och till och med äventyra din hälsa under vissa omständigheter. Stick med sunda näringsmässiga metoder.

Fettförbränning Tips 4 – Ät små täta måltider för fettförbränning mat, hela dagen, avstånd ca 3 timmars mellanrum.Detta möjliggör full matsmältningen, hjälper till att hålla blodsockernivån stabil och
optimerar metabolism. Vissa människor satt en dag i veckan åt sidan för att ägna sig åt lite godis eller annan favorit mat som de normalt skulle undvika.

Fettförbränning Tips 5 – Klipp ut rött kött och äta mer vitt kött. Vitt kött som fisk, kyckling och kalkon är lägre i fett än rött kött som nötkött och griskött. När du försöker bränna fett du behöver för att göra övergången från rött till vitt kött.

Fettförbränning Tips 6 – Ät inte för mycket fet mat. Du behöver lite fett i kosten (rätt fett), men du vill inte gå överbord. Ett gram fett innehåller 9 kalorier, så kan du enkelt se hur några gram fett lägga till upp till en hel del kalorier. Försök att undvika livsmedel som överskrider en 30% fettsammansättning.

Fettförbränning Tips 7 – Klipp ut smör ur kosten. Plocka upp en sundare margarin, du kan välja mellan många hälsosammare alternativ, till exempel, lägre kolesterol och lägre fetthalt margariner. Om valet finns att gå för ett hälsosammare alternativ, få det.

Fettförbränning Tips 8 – Ät mindre salt. Salt kommer att driva upp dina kolesterolnivåer, vilket ökar risken för hjärtsjukdomar, vilket i kombination med fetma är en potentiellt farlig kombination. Ät “låg salthalt” alternativ istället.

Jag hoppas att dessa fettförbränning tips kommer att hjälpa dig i dina ansträngningar att gå ner i vikt. Du kan hitta fler tips gillar det här genom att besöka webbplatsen nedan.